sobota, 25 sierpnia 2012

Perfekcyjna Pani Domu

Z racji, że w ostatnim czasie zrobiło się dość głośno o PPD, czyli Małgorzacie Rozenek kilka słów ode mnie.. Program PPD uwielbiam oglądać. I nie chodzi mi o to, że są 2 panie, które konkurują czy że można zdobyć koronę. Nie, nie, nie. Oglądam to ze względu na wspaniałe porady.Co na dłużej zagościło w moim 'nawykach'?
Na pewno gliceryna, którą teraz zawsze myję meble. Wystarczy wlać kilak kropel do wody. Meble świetnie się oczyszczają, nadaje im to połysk, a kurz mniej osiada. Koszt gliceryny to ok. 2 zł w aptece - zaraziłam tym moją mamę:D Podłogę też stara mi się myć w ten sposób:D
Kolejny sprawdzony patent to mycie okien. Już nie kupuję tych drogich płynów do mycia szyb. Teraz kupuję ocet:) Proporcja 3/4 octu i 1/4 wody. trochę śmierdzi - octem. Ale nigdy nie miałam tak czystych okien bez smug i strasznego polerowania! Pierwszy raz moja mama uznała, że umyłam dobrze okna:D Ocet drogi nie jest, a wystarcza na długo!
Dzięki PPD udało mi się tez w końcu pozbyć brudu w piekarniku! Wymieszałam gorącą wodę z sodą i spryskałam piekarnik w środku. Później po prostu to zmyłam:) Wiem, że Perfekcyjna robi też pastę - woda, ocet, sól i soda. Zostawia taką papkę na plamach piekarnika i później to ściera.

I ostatnia, ale dla mnie najważniejsza rzecz.. Uratowała moją śmierdzącą mikrofalówkę! Znacie ten ból, kiedy ktoś Wam w mikrofali przygrzewa parówki/kiełbasy albo inne zapachowe rzeczy? I to nie w naczyniu zamkniętym? Otwieracie ją i bach? Sposób jest banalny. Do miseczki nalewamy wodę, wkrajamy cytrynę - albo sok z cytryny wlewamy i wstawiamy na ok 5 min. Później mokrą szmatką ścieramy ściany. Pomogło:):) Teraz moje poranne mleko nie cuchnie :D


Zatem mam trochę gdzieś co każdy o niej mówi - ile schudła z Ewką, ile pomógł jej photoshop, ile operacja. Ja uwielbiam to co ma do powiedzenia na temat sprzątania :)
Pozdrawiam Was gorąco, Dizzy :D

2 komentarze:

  1. Na pewno sprawdzę sposób na mikrofalówkę, a Perfekcyjną Panią domu sama uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o tak :D Ja też preferuję jej sposoby ;d Bo są przyjemne i proste, ale przede wszystkim działają!

    OdpowiedzUsuń